The reader


Nu har jag sett klart The reader. Jag tyckte den var bra, i början var den lite små konstig måste jag säga men ju längre filmen gick desto mer satte man sig in i den och förstod den. Ni som gillar filmer om andra världskriget osv gillar garanterat denna. Och Kate Winslet - är hon grym eller är hon GRYM!? Människan är så otroligt duktig på det hon gör, damn!

Filmen handlar om 15-åriga pojken Michael Berg som påväg från skolan blir sjuk och träffar då på 30-åriga Hanna Schmidt som hjälper honom hem. De blir förälskade och inleder ett kärleksförhållande tills den dagen då Hanna plötsligt försvinner utan någon förklaring.

Åtta år senare är Michael en ung juridikstuderande som iakttar de pågående krigsförbrytarrättegångarna mot nazisterna. Då dyker Hanna upp i hans liv igen under väldigt annorlunda omständigheter. Hanna står anklagad för ett fruktansvärt brott och vägrar rätten till försvar. Michael inser gradvis att hans ungdoms kärlek döljer en hemlighet som hon anser vara mer skamlig än mord.

Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0