all i want for christmas

Eftersom julafton närmar sig med storsteg slänger jag in en lista här som jag snodde av Natta, julgalen som hon är!

♦ Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Eftersom att jag kommer jobba från 10-14 på julafton, så ja.

 Bakar du något till jul? Vad?
Yesbox! Oftast blir det lussebullar, peppisar, knäck & ischoklad!

♦ Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
Utan russin!

♦ Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Egenproducerat är alltid godast, så jag skippar helst köpes.

♦ Knäck eller ischoklad?
Knäck!

♦ Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
Den är röd med mossa och vita ljus

♦ Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?
Brevbäraren.

♦ Vilka färger har ni till jul? Klassiskt röd/grön/vit? Guld/isblå?…eller vad?
Oj.. Det varierar. Men oftast rött, guld.. Silver.. Blått!

♦ När julpyntar du hemma?
I slutet på november brukar vi sätta igång, så vi är väl klar till första advent.

♦ Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Nej, vi brukar variera. Granen står oftast på en och samma plats, men i år eftersom vi möblerat om så blir det lite ändring på det med!

♦ Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Pumlor of course! Glittret och ljusen är ju också pricken över i:et.

♦ Har du ett färgtema i granen?
Vi varierar. Ibland har vi endast guld&rött, ibland silver& rött. Vi är sugen på blått&silver i år, så vi får se!

♦ Levande gran eller plastgran?
Plast för enkelhetens skull.

 Hur ser din julfrukost ut?
Tomtegröt & julknäcke med skinka och senap!

♦ Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?
Inte vad jag kan komma på.. Ibland händer det väl att vi drar fram nåt spel, men det som varit samma år ut och år in är att jag och Natta träffas på kvällen.

♦ Dricker ni köpesglögg eller hemmagjord?
Jag dricker inte glögg (blä!) men mamma&pappa köper sin.

♦ Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
Jadu, blossa tror jag? Och ibland Tindra eller vad den heter..

♦ Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
No idea, russin tror jag.

♦ Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Mandariner

♦ Vilken är din favoritjulskiva?
Har inte någon favorit direkt.. Traditionella julsånger kanske.

♦ Vilken är din favoritjullåt?
Last christmas, All I want for christmas.. Gud jag vet inte!

 Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
JULSKINKA!

♦ Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
Jag brukar fixa köttbullarna & ägghalvorna.

♦ Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Utan russin!

 Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Gröt. Vafan är det andra för påhitt? Haha!

♦ Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Brukar inte äta det så spelar ingen roll.

♦ Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Julmust!

♦ Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
Dunno.

♦ Tittar du varje år på Kalle´s julafton?
Klart!

♦ Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?
Kalle när han fotar fåglarna. Jag blir aldrig less på det!

♦ Har du sett Karl-Bertil Jonsson´s jul?
Nej!

♦ Har ni tomte hemma?
Nej, men i år blir det nog det eftersom Lova kommer.

♦ Köper du julklappar till många?
Familjen och vännerna!

♦ Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?
Till alla, absolut!

 Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
När jag slår in paket så ser dom förfärliga ut, så hellre inslagna i affären.

♦ Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Färgglatt. Den är jul en gång om året liksom, varför inte överdriva! :D

♦ Roligast att få i sin julklapp?
Ja.. Något man önskat sig länge kanske. Eller något man aldrig trodde man skulle få.

♦ Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
The twilight saga collection, SATC boxen.. Pengar & presentkort!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vad är pumlor förnåt? :| xD

2009-12-05 @ 15:20:23
URL: http://papercup.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Härlig lista :)



Lussekatter ska det vara utan russin ;)

Ris a lá malta är risgrynsgröt,grädde,socker & mandariner blandat,det är jätte gott :)

2009-12-05 @ 20:03:59
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/

Kommentera här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0