När livet stannar

Farmor och farfar är här och äter middag hos oss. Pappa gjorde korvsoppa vilket inte är min favorit men grönsakerna och potatisarna går i iaf :) Det var tungt att stiga upp imorse, hela kroppen kändes som en sten och även fast klockan var 10 så var jag stendöd. Hade lovat att följa med mamma och handla med mormor på storheden. Mormor har jagat en jacka i flera veckor men har inte haft någon tur med att hitta en men idag så kom hon hem med en iaf! La mig och vilade på soffan ett tag när vi kom hem och läste klart När livet stannar. En sann berättelse om tsunamin i Thailand där Malin Sävstam berättar om hur hon for på semester över jul med sin man och sina 4 barn men kom bara hem med sin äldsta son. Hemsk bok och vet inte hur många tårar som kommit under tiden jag läst den men det får en att tänka efter vilka små saker man gnäller över och att man inte ska ta någonting förgivet.

Igår for jag på stan en sväng med Johanna, hade lovat att slinga hennes hår så vi for in och köpte en slingblekning och letade en present åt hennes lillebror som fyllde år. Lunchade på Max, blev stressigt eftersom vi skulle ta 20 i 2 bussen hem och kön var inte precis kort! När vi väl är hemma hoppar vi av vid Johannas hållplats och precis när vi stigit av bussen ringer hennes mamma och säger att de är på stan och Johanna har ingen nyckel med sig så då blir det att vända om och traska hem till mig. Haha ibland har vi riktigt tur ;) Sen kikade jag på Södertälje - Luleå och som vanligt tappar Luleå ledningen och slutade med att Södertälje tog 2 poäng efter förlängning. Fan vad irriterad man blir. På kvällen for jag och övningskörde med pappa, skulle hämta bror från stan och så for vi på kvantum en sväng. Gick riktigt bra faktiskt! Sen bänkade vi oss framför tvn och kollade NHL premiären mellan Pittsburgh - Ottawa som spelades här i Sverige i Globen. Nåja nu ska jag börja avrunda, såg att det blev ett långt inlägg idag. Nu är det bulla och mjölk som gäller! Heipa




Hjärtat på halsbandet symboliserar Mats hennes man,
 brickorna i hjärtat hennes 3 barn Axel, Harald och Elsa.


Kommentarer
Postat av: Erica

den läser jag också. helt sjukt sorglig :(

2008-10-10 @ 22:15:45
URL: http://ericaan.blogg.se/

Kommentera här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0