Big news

Det har varit kabalalik här i byn nu under kvällen! Om jag ska sammanfatta kort vad som hänt innan så har det varit så att vi haft en man på mitt grannkvarter, ca 200 m bort som varit allt ifrån frisk. Under dagarna i veckan har det kommit civilpolisbilar till kvarteret och övervakat huset och redan då förstod vi att det var något pågång och sa gång på gång "Nu ligger han risigt till". Han har varit och härjat tidigare men inte då kunnat bli häktad pg a dåliga bevis, de har inte haft någonting att sätta dit honom för. Men idag, under kvällen dök de upp, alla på samma gång. Bombbil som kommit ända från Stockholm, alltså Sveriges "största". 4 polisbilar, 2 brandbilarinsatsstyrkanambulans, pressen osv. Förstår ni!? I min lilla by, alla har suttit som på nålar. Jag trodde det var ett fett skämt! Bilderna får komma nedanför idag eftersom det blev en heldel bilder.

Vad som händer nu vet jag inte, vi har inget fått veta och de verkar hålla tyst om det också. Vi får väl se vad pressen går ut med för detaljer, om de nu ens fått några.. Gick iaf till Natta som bor granne med honom och var där med henne, stod ute i kylan med halva byn också en stund. Sjuk känsla var det, det kändes som att man medverkade i någon film.

Strax ska jag kolla på Andra avenyn som jag inte hann tidigare när allt detta kom upp. Får nog ta filmen imorgon istället för tror inte jag orkar se den ikväll, är helt slut. Tack och lov för min sovmorgon till 12.05 imorgon. Vad jag ska njuta!



Bomb-teamets lastbil





Bomb-robot på släpet efter lastbilen

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du är utmanad!

2009-02-05 @ 23:31:39
URL: http://amanddis.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Usch vad otäckt gumman :/

2009-02-06 @ 00:14:57
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/
Postat av: Thomas

Sånt där skulle aldrig hända här i STHLM......

2009-02-06 @ 18:18:53

Kommentera här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0